What it's (really) like
Jag blir så less på all reklam som så frekvent använder sig av begreppet ”ditt nya liv” som om man skulle kunna köpa sig en ny tillvaro genom att konsumera produkter. Personligen skulle jag på min höjd vilja säga ”ditt uppgraderade liv” för visst är det är klart man kan pimpa tillvaron med diverse livsstilsprodukter men inte fan är det så att man vaknar upp och är Milla Jovovich och traskar på den röda mattan efter att ha använt samma mascara som henne. Reklammakarna vill få dig som individ att känna dig otillräcklig i din nuvarande existens, ja du duger inte och räcker inte till såvida inte du är/gör som alla andra. Å inte nog med det, det går inte fort nog! Snabba resultat istället för långsiktiga är mottot.
Själv är jag en så sjukt oberörd och en konservativt tråkig konsument som sällan provar något nytt för funkar det så funkar det, så varför bemöda sig? Jag har aldrig någonsin köpt en ansiktskräm eller bantningspiller för jag har den filosofin att dessa magiska krämer och piller är mer placebo och onödiga utgifter än något som skulle kunna förgylla min tillvaro. Nej, då köper jag hellre något jag har användning för, typ försvarets lypsyl. Det fyller så många funktioner och har alltid hållit samma jämna standard. Man vet vad man får.
Det nya livet får du sorligt men sant nog ta itu med själv. Det finns inga paketlösningar eller quick fixes. Inte kommer du få Rhona Mitras BMI bara för att du har köpt tigh toner på tv-shop eller en massa heta brudar vid din sida för att du rakar dig med gilettes hyvel. Visst, det kanske funkar men du kommer fortfarande att vara samma individ som innan. Kanske lite tightare och stiligare, men inte mer än så. Så nej, reformer sker helt enkelt på en annan nivå.
- Gianas blogg
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera